MediaMaze
Contact
Locatie
1071 KJ Amsterdam
Nederland
Branche
Netwerken
Over MediaMaze
Wie te maken krijgt met een online imago dat niet het niveau haalt dat u door de dagelijkse geleverde prestaties verdient, kan vertrouwen op de expertise van MediaMaze. Door middel van online reputatiemanagement zorgt MediaMaze ervoor dat internetgebruikers direct de juiste indruk van u of uw organisatie krijgen.
In de moderne online wereld wordt het eerste beeld vaak al gevormd, nog voordat eventuele klanten direct contact zoeken. Een nietszeggend of zelfs negatief imago in de zoekresultaten van Google kan tot gevolg hebben dat dit contact helemaal niet tot stand komt. MediaMaze voorkomt door online reputatiemanagement het mislopen van potentiële klanten.
De cirkel doorbreken met online reputatiemanagement
Wat er ook aan het tekortschieten van het online imago ten grondslag ligt, de indruk die de zoekresultaten scheppen dient recht te doen aan uw offline reputatie. Online reputatiemanagement werkt via verschillende kanalen. Ten eerste kan de positionering van bestaande content worden verbeterd. Waar mogelijk wordt deze content bijvoorbeeld herschreven en voor de beoogde zoekwoorden geoptimaliseerd.
Daarnaast kunnen nieuwe publicaties bijdragen aan het gewenste imago. Publicaties in gerespecteerde media versterken bovendien de betrouwbaarheid die u uitstraalt naar potentiële klanten. Voor die betrouwbaarheid is het bovendien belangrijk dat klanten geen reden zien aan uw goede naam te twijfelen. Onjuiste, onvolledige en irrelevante informatie kan dan ook in de zoekresultaten bij een zoekopdracht naar de persoonsnaam worden geblokkeerd, middels een verzoek aan Google op basis van het recht om vergeten te worden.
Met online pr en SEO-technieken weet MediaMaze het online imago en de offline reputatie op gelijke hoogte te brengen. Daarnaast kan MediaMaze terugvallen op een ruime ervaring met online reputatiemanagement, een uitgebreid netwerk van contacten in de online mediawereld en specialistische juridische kennis.
Online: zegen en vloek
Online communicatiekanalen bieden mogelijkheden om een breed publiek aan te spreken. Helaas blijven berichten met een negatieve insteek zonder professionele hulp relatief lang zichtbaar op de eerste pagina’s van de zoekresultaten bij een zoekopdracht naar uw naam of bedrijfsnaam.
Middels online reputatiemanagement is het mogelijk het online imago te creëren dat u met uw huidige prestaties verdient. Dat vereist echter wilskracht en een lange adem. Het algoritme van Google geeft de voorkeur aan negatieve berichten, hoewel dit niet de intentie van de makers is. Gebruikers reageren namelijk op deze berichten, delen deze en linken hiernaar. De relatief hoge frequentie waarmee dit bij kritische berichtgeving gebeurt, geeft Google het signaal dat deze zoekresultaten goed scoren bij de gebruikers. Daarop zal het algoritme de negatieve berichten hoog positioneren.
Begin daarom vroeg met het bouwen aan uw buffer, die de impact van ongewilde aandacht vermindert. Naast eventuele kritische geluiden zien gebruikers direct het positieve imago dat dan al gevestigd is en dat als weerlegging kan dienen.